EVDE EKMEK YAPIMI






Herkes evde bir kez ekmek yapmali:) ben ilk kez yaptım. Bayıldım mutlaka deneyin ekmek pişerken evde kokan o miss gibi ekmek kokusu harikaydı.Özellikle kalabalık evlerde anne kahvaltı hazırlarken çocuklar arasında bir gerilim olur:)) ekmek almaya kim gidecek evde en küçük kardeş kimse ilahe ona kalırdı dimi:) eğer bakkala gidebilecek yaşta ise söylene söylene giderdi :)))) ben çok iyi bilirim o duyguları 4 kardeş büyüdük biz hafta içi değil ama cumartesi,pazar bizde de olur du hep neyse büyük abla olmanın avantajları işime çok yarardı:).Şimdi büyüdüm,evlendim ve bir oğlum oldu ama daha çok küçük git ekmek al gel diyemiyorum.Beraber gidiyoruz ama  kış mevsimi mağlum hava soğuk yağmur her zaman gidemiyoruz. Bende başımın çaresine bakim dedim ekmeğimi kendim yaptım.Çokta başarılı olunca bu güzel tarifimi sizlere açıklamalı olarak paylaşmak istedim.Ve artık tarife geçiyorum....

MALZEMELER
3 su bardağı kepekli un
1 su bardağı buğday unu
2 su bardağı ılık su
1 tatlı kaşiği tuz
1 paket yaş maya

YAPILIŞI

Çoğunlukta ben kepekli un kullandım.Arzu eden tamamen buğday unu kullanarak yapabilir.Bütün unu karıştırma kabına alalım,ve bir bardak ılık su ile yaş mayayı eriterek  karıştıralım.Biraz beklesin (10 dk )kadar,unun içine tuzu koyalım ve maya ile erittiğimiz suyu da una ilave edelim.Başlayalım yoğurmaya 1 su bardağı daha ılık su ilave edelim.Ve daha un eklemiyoruz ele yapışkan birazda cıvık bir hamur oluyor ağzını kapatalım,mayalanmaya bırakalım.Mayalanmış hamuru biraz unlayarak e ekmek pişireceğimiz kalıba yağlı kağıt serelim hamuru elimizde biraz düzelterek kalıba koyalım.Üzerine biraz un serpelim ve bıçakla bir kaç çizik atalım,bu şekilde uzun süre mayanmaya bırakalım(6-7 saat gibi) bu sür sonunda hamur baya  kabarmış olacak fırını 200 dereceye ayarlayın biraz ısınınca ekmeğimizi firına koyalım ve altı üstü iyice kızarana kadar pişirebiliriz,Ekmeğimiz hazır uzun süre tazeliğini koruyor ve bayatlamıyor arzu ettiğiniz  dilim yaparak tüketin ..
AFİYET OLSUN....


NOT:*Hamur cıvık oldu diye daha fazla un eklemeyin,hamur sıkışır ve güzel kabarmaz.
         *Tam buğday unu,beyaz un,tahıllı un farketmez aynı oranlarda un kullanmaz yeter.
         *Bu ölçüden resimdeki kadar bir bütün ekmek çıkıyor.
         *Fırın ayarı 200 derecede olacak ama saat veremiyorum.kontrollü pişirin...