GÖZLEME TARİFİ(EL AÇMASI)



Hamurla uğraşmak bir terapi diyenler  burada mı? :) Ben çok seviyorum hamurla birşey ler yapmayı bugünde yine kendimi attım mutfağıma bu nefis gözlemeleri yaptım.İster kahvaltıya ister dostlarınızla 5 çayına isterseniz gün masalarına harika oluyor her daim çok severim her daim yerim :) gözünüzde büyütmeyin koşun gidin mutfağa döktürün çocuklarınıza sağlıklı içeriği belli gıdalar yedirin,mümkün oldukça  ayrıca şuan tam mevsimde iken pırasa veya ıspanak ilede yaparsanız da çok lezzetli olur,çocuklar açısından da hem sebze yedirmenin güzel bir yolu olur.:)

Hamuru için;
2 su bardağı ılık su ((sıcağa yakın)
1 tatlı kaşığı tuz

1.5 tatlı kaşığı toz maya
5-5. 5 su bardağı un (kontrollü ekleyelim)

İçi için;
Evde ne varsa o kullanılabilir
Ben biraz beyaz peynir,kaşar rendesi ve patates kullandım

Üzerine sürmek için;
Tereyağ

YAPILIŞI
Öncelikle hamuru hazırlıyoruz .Yoğurma kabına 4 bardak unu  koyalım,tuzu mayayı ekleyelim.Ve azar azar kıvama bulmak için ilik suyu ilave edelim.Yoğurmaya başlayalım hamur kıvam olarak ele yapışan bir hamur oluyor.Bu aşamada verdim un az veya çok gelebilir ölçülü koymakta fayda var.Ben yaklaşık olarak 5 .5 bardak kullandım.Üzerine strecliyelim yarım saat mayalan sın.Daha sonra tezgahı unlayalım bütün hamuru mandalina büyüklükte bezeler yapalım ve tezgaha dizelim üzerine nemli bir bez örtelim dinlensin.10. 15 dk bu şekilde  de mayalan sın.
Hamurdan bir beze alalım biraz un ilave edip pasta tabağı büyüklüğünde açalım iç harcı koyalım  Ve kenar kısımları hamur kesme aparatı ile veya çay tabağı ile oval keselim.(kestiniz kısımları tekrar kullanabilirsiniz) Ocağa teflon tavayı koyalım (tavada hiç yağ kullanmıyoruz)ilk yaptığımız hamurdan üzerine koyalım orta ateşte çok kısık ta olmasın çok harlı da iki tarafında çevire çevire pişirelim temiz bir sofra bezi serelim üzerine servis tabağı koyalım pişen gözlemelere bıçak yardım ile tereyağ sürelim  sofra bezini ile hafif üzererini kapatalım kurumasın bütün hamur aynı şekilde yapalım bitirelim .
AFİYET OLSUN...