DERE OTLU POĞAÇA

Dere otlu poğaça
Dere otlu poğaça nasıl yapılır
Dere otlu poğaça tarifi ve detaylı yapım aşaması nelerdir.


Merhaba
Bir kaç gündür düzenli tarif eklemiyorum malesef yaz geliyor herkes gibi bende biraz daha dikkat edeyim derken neredeyse mutfaktan kaçar oldum.:)) Malesef yapayım da yemiyeyim diyemiyorum biraz iradesizim sanırsam:)))) neyse efendim en iyisi az ve öz yemek yeni felsefem..

Sizlere bugün harika bir tarif vericem çat kapı gelen misafire çayı koy o demini alana kadar sizin nefis tuzlu lar hazır :) adını koymakta kararsız kaldım çünkü ne poğaça ne kurabiye nefis bir tuzlu onun adi:))

Evett artık tarife geçebiliriz. .

MALZEMELER

125 gram tereyağı veya margarin
1 çay bardağı sıvı yağ
1 su bardağı yoğurt
1 adet yumurta
1 paket kabartma tozu
1 yemek kaşığı çörek otu
1 tatlı kaşığı tuz (silme)
Yarım demet dere otu
Aldığı kadar un

İÇİ İÇİN
ben beyaz peynir zeytin kullandım siz nasıl arzu ederseniz koyabilirsiniz.

ÜZERİ İÇİN
yumurta sarısı
Susam






 YAPILIŞI
Derin bir karıştırma kabına tereyağı,sıvıyağ, yumurta, yoğurt alıyoruz karıştırıyoruz.İçine tuz, dere otu, çörek otunu da ilave edelim tekrar karıştıralım.Daha sonra  azar azar unu ilave edelim ben bu aşamada 3.5 şu bardağı un kullandım siz kontrollü ekleyin.Çok yumuşak bir hamur olmalı ve hemen içine istediğimiz iç harcı koyalım ve dilediğimiz gibi şekil verelim üzerine yumurta sarısı sürelim susam serpelim ve 190 derecede güzelce kızaran kadar pişirelim. .AFİYET OLSUN..