TAHİNLİ ÜÇGEN KURABİYE

Tahinli kurabiye.
Tahinli kurabiye nasıl yapılır?
Tahinli kurabiye tarifi ve detaylı yapım aşaması nasıldır?

Daha önce  tahin ile yapılan her şeyi çok sevdiğimi paylaşmıştım sizlerle .Benim gibi tahin sevenlerin çok beğeneceği bir kurabiye tarifi daha vereceğim.:) Tahin her şeye çok yakışıyor bence en çok da kurabiye  ye yakışıyor.O zaman size nefis susamlı tahinli kavrulmuş fındıklı üçgen kurabiye yapalım görünümü önce gözümüze lezzeti ise  damağımıza hitap edecek..

MALZEMELER
250 gram tereyağ veya margarin
1 kahve fincanı süt
1 çay bardağı dolusu pudra şekeri
1 tatlı kaşığı dolusu kabartma tozu
1 paket vanilya
1 yumurta sarısı içine beyazı üzerine
4 su bardağı un (200 ml bardak ile )


Tahin harcı için
1 çay bardağı tahin
6 yemek kaşığı  toz şeker
1 çay bardağı kavrulmuş iri çekilmiş fındık


Üzeri için
1 Yumurta beyazi
1 su bardağı kavrulmuş susam

YAPILIŞI
Oda ısısındaki terayag veya margarinı bir karıştırma kabına alıyoruz.diğer bütün malzemeyi üzerine ilave edelim iyice karistiralim. Ve yavaş yavaş elenmiş  unu ilave edelim.Bu aşamada ben 3.5-4 su bardağı un kullandim kontrollü eklemekte fayda var,yumşak bir kurabiye hamuru hazırlıyoruz ve dinlenmeye bırakıyoruz. Bu arada tahini bir tabağa alalım üzerine fındık ve şekeri ilave edelim karıştıralım.Hamuru 2 bölelim ve tezgahta 1 cm kalınlıkta açalım üzerine Tahinli harcı yayalım ve rulo şeklinde katlayalim.Bıçak ile üçgen üçgen keselim önce yumurta beyazı na daha sonra kavrulmuş susama bulayalim.190 derecede üstü iyice kızana kadar pişirelim.AFİYET OLSUN..

NOT :Ben bu ölçüde hazırladığım hamuru 2 ye böldüm  yarısını deepfreeze koydum tahinli harcı hamurun tamamı için kullanmak isterseniz iki katı tahinli iç hazırlayın...


YAPIM AŞAMALARINI AŞAĞIDAKİ FOTO LARDAN İNCELEYEBİLİRSİNİZ...





190 DERECE PİŞİRİYORUZ..


TEPSİYE DİZİYORUZ..



DAHA SONRA SUSAMA BULUYORUZ..

 

ÖNCE YUMURTA BEYAZINA BULUYORUZ..




 ÜÇGEN KESİYORUZ..


HAMURU RULO YAPIYORUZ...


 TEZGAHTA AÇİYORUZ,TAHİNLİ HARÇI SÜRÜYORUZ..



BÜTÜN MALZEMEYİ HAZIRLIYORUZ...